Saturday, January 9, 2010

babak sedih 2009

haa...blog kali ni di request oleh seseorang..siapa die..?..rhsiaa...lalalalalaa...blog nih aku tulis dlm myspace,die mintak akuh penuhi ruangan nih ngan blog yg lme tuh..so,permintaan anda di penuhi ..cehwahh...tp nih di edit bg tujuan kesan khas dan maksud yg lebeyh sadis dan mendalamm..ya aduhh..aya tak leyh bla....

dmulakn dgn zaman perskolahan.ermm ader yg menarik,dan ader yg cam hampess...dr skolah rendah smpi ke skolah mnengah aku menyandang jawatan pengawas..hahahaaa...tamat je zaman persekolahan...aku terus kerja,kwn2 len sambung blaja...aku?haremm kot nk blaja,malas pndang buku...kesilapan ak yg pertama....dlm mse tuh aku knal mcm2 jenis manusia..dan dlm mse yg same jugak aku knal erti idup,aku knal mne baek dan burok,dan aku knal mne kawan dan mne lawan...budak bru nk idup,ak bercampur ngan sumer org,mencuba sumer bnde...bnde ape..?itu yg kite xtau...hahahaa..xperlu nk dterangkn....kesilapan ak yg kedua...

tetapi,dlm byk2 org yg aku knal,aku bercampur,dan aku berkawan...aku setia pd 5org...apek(kazen aku)aboi,muaz,mmad,dan suiz...mreka nih mcm satu dadah bg ak...hahahaa....baek,prihatin,tahap keikhlasan yg tinggi dlm persahabatan,buat ak sgt2 menyayangi mreka...ouh.sye bukan gay!..hahaha...cakap biar teranggg...!..xmaun dtuduh yg bukan2...mintak simpang wehh...smpi aku sanggup buat ape saje untok dorang...erm,mesti korang pon ader kn camnih an?yg btul2 korang syg...haa..ni la mnusia nye...tp ak tak pasti dorang syg aku same cam aku sayang dorang atau pon x...ermm,xkesah la...aku ske hangout ngan dorang,karok same,jalan2,merewang,melepak,ape saje aktiviti la pn,sronok sgt ak ader dorang nih..walaupon dorang nih amatlah berlaenan frekuensi masing2...hahahahaa...

aku anak laki yg sulong dan juga yg tunggal,so perhatian kt ak agak kureng berbanding adik perempuan akuh..jd mreka lah nyawa ak...tp,xpnah pon jeles,cehh...sket tuh ade la...adik lebeyh..tp phm la,prempuan...so,bnde tuh ak tolak tepi camtuh je...aku bahagia,aku seronok,tak terhingga dgn kehadiran org2 tersayang dlm idup aku....akan tetapi,stiap kegembiraan pasti ader kesedihan...dlm blog2 yg lepas ader aku nyatakan yg adik ak mninggal pada 20 jun 2009 yg lalu...kejadian tuh buat ak sgt2 sedih...tak dapat ak gambarkn kesedihan ak.cme tuhan saje yg tau akan pe yg ak lalui...bahu yg patut ak tumpang utk menangis iaitu abah n mak pn xmampu nk tanggung kesedihan yg ader..jd takde spe ak nk tangiskn kesedihan ak mse tuh..ak ibarat mnusia yg ilang dlm terang mse tuh.sejak adik pergi,ak tlalu sensitif n trase sgt sunyi,xbole sorang2,slalo nk kn perhatian.sjak tu ak rse ak da ilang kawal terhadap dri ak sndri...mujur ader 5org neh...nih la kwn yg ader mse aku senang,dan mse aku susahberi semangat untuk teruskn kehidupan....thnx kwn2!
hampir 6 bulan berlalu,kesedihan tuh masih lagi kuat aku rsekn,satu lagi dugaan dtg bila tuhan ambil salah sorang dari 5 sahabt yg aku sayang..mmad..atau muhammad bin mohd rashid.mninggal dalam kemalangan jalan raya pd 1 Disember 2009,antara pkul 10 mlm-11 mlm....kemalangan berlaku sejurus selepas kami jmpe mlm tuh..keta mmad dikatakan ilang kawal dan berpusing sebelum dilanggar sbuah lori tangki...keta arwah diseret sejauh 50meter dan terbakar..uhh...msih ingt lg mlm tuh dpt cal "weh,mmad kite xcdnt,mninggal..keta putus due..." ya ALLAH...mcm mimpi ak rsekn...aku sarung ape yg ptut trus pergi Hospital Tuanku Jaafar mlm tuh...saat aku msuk dlm bilik mayat,aku,apek,aboi,muaz sumer menangis...tgk arwah,yg da tak bernyawa...sejak mlm tuh,hingga keesokan harinya kitorang sumer tak tido...smpi la arwah selamat di kebumikn selepas waktu zohor...satu babak yg amat memilukan aku thun 2009...

(pic nih akuh amek dari metro,mlm kejadian..)

bila imbau blek knangan lme,ak apek n arwah mmad nih pengguna keta sang kancil yg convert turbo,jd klo kua same..haa...nk aje la tgk sape pling laju...tp,arwah xpnah bwk laju,mlaenkn kat highway n dgn kitorang.2pn sekejap sgt lajunye...kusut otak bile pk camne arwah bole "overshoot" selekoh 2nd last tuh...sbb ktorang knal arwah camne,xgile kelajuan cam yg len..ermm...arhh..somakk weh pk mnde nih...mmad,ko la kwn aku pling baek,xpnah nk bahan2 org,org drop ko ke hape ke ko tetap diam,penyabar,xpenah nk mngeluh,xpnah ngamok..hahahaa...sunyi mmad ko takde,sbb ko adlh sumber lawak dlm kite sumer..pling kuat aboi la bahan ko,aku?gelak guling2 jee..hehehee...mmad oh mmad..!..ktorang sumer syg kau,rindukn kau..!..time kaseh utk segalanya...slalo aku doakn kau mmad..moga kau ditempatkn didlm syurga bersama org yg soleh.....AL-FATIHAH...

No comments:

Post a Comment