Friday, July 23, 2010

ader otak xnak pakai,ader otak xde akal

knapa kebanyakan orang bila bercakap xgune akal dan otak yg da diberi tuhan utk berfikir sejenak sebelum berkata2??dah disakitkan hati ak,bole plak gelak2,wat xtau,bergurau senda di hari raya ngan ak...heh!aku bukan robot la,orangg..lelakii...!ikut hati nk je aku sapu mulut ngan jari jemari memasing.hatii,ikutkn sgt nant matii...jd aku pendam biar parah..wahh,cam lagu an...silaa carik nk tau lagu ape,mmg wujudd...lgu herman tino*

ak tak suke ade org sibuk pasal mak abah ak,pastuh nk nasihatkan ak pe yg ptut dibuat dlm kluarga tuh..xsalah nk nasihatkan..tp biar kne cara.org yg tak tau pape,dtg2 je tnye soalan yg "pelik' bg aku..plus cara bercakap,mmg tak cantikk.bukan ak xrse,bukan ak bodo nk trus camni..ak sndri pon xnk,runsingg!aku sedang lalui laa....jgn bercakap seolah ak nih budak yg tak kisah dan tak peduli ape yg sedang jd.ader je org tnye soalan yg ak tak bole jwb.org sini tnye,sane tnye,sdara mara tnye,sumer nk tnye "bila nk rujuk,apesal jd camtuh,adik da takde,tinggal b'3 je lg,xpk ke?"..

heh,tnye la mak bapak ak..tnye ak apesal??ade bran ke sarung kasut ak,dan ikut cara aku berjalan..rasakn sndri ape yg aku lalui.tertekan laaa...!tolongggg laaa..!hal kluarga ak jgn masuk campur...cukup semak ape da jadi...bila tnye soalan "pelik" tuh,ak jadi bertambah SEMAK!penatt..!ckup disini~



gambar atas,di rawang...mne dapat?tuhan bagii...aku snap laaa...cantik bukann?tempat yg buat aku tenang....suka2 ini tempatt...tunggu aku datangg....!

*ak nk dilayan seadanya seperti manusia biasa,bukan dengan terus menerus menekan ak..
kalau ak mampu bersuara dlm "institusi" ni,da lme ak buat..
situasi xmudah disangka.jadi lebih baik kau diam dr terus berkata2...
sekian~

No comments:

Post a Comment