Tuesday, July 6, 2010

komitmen & tanggungjawab

setelah aku bergelumang ngan cara pemikiran aku sendiri,hati mencetuskan sesuatu manakala akal dan fikiran menafikannya..jadi emosi mula mengawal diri..lalu baran dtg menyinggah dan menginap dalam badan.hah tuh la masalah aku yg sbenarnya...aku terikat dgn tanggungjawab yg penah aku lafazkan hampir 5 tahun.bersara seketika dari tanggungjawab tuh aku menganggap akan menyelesaikan dan meredakan byk konflik dlm perbuatan ak tuh...malangnye,bersara untuk tidur sbenarnya tak boleh berdengkur,bila dikejutkan,tanggungjawab tuh membuatkan ak rasa sgt tertekan..sedangkan komitmen ak dan masalah lain msih lagi xjmpe jalan penyelesaian.mula menggelabah mencari bahu utk aku tumpang seketika beban yg ak tanggung....benda menjadi bertindih,dan aku hilang kawal diri ak sendiri....hahahaha!demmm!

ramai manusia disekeliling yg diciptakan ALLAH S.W.T memiliki telinga yg tak bole ditutup untuk menyangkal sebarang bunyi apa kan lagi suara ak utk ak luahkan perasaan dan gundah di dada.akan tetapi tak semua mampu memberikan tindak balas yg aku harapkan...mesti kau paham kn...bercerita akan suatu masalah bukan sekadar meluahkan,tp turut minta pendapat yg memahami secara tak langsung...

aku sangat2 letih,lari dari semua ni takkan menyelesaikan walau sedikit pun.tp ak benar2 tak mampu da nih,jemu.faham bahawa tuhan akan menguji hambanya selagi hambanya itu mampu menghadapi apa jua dugaan.tp sejauh mana tahap aku utk menghadapi tiap satu yg mendatang,ak pon xpasti...ak hampir mengalah...arrhh!~~

No comments:

Post a Comment