Thursday, January 13, 2011

ape salah saye pacikk??!!

since keta ak tukar enjin baru2 nih,ak xsetting g ade bnde2 kecik kat enjin tuh.xpenting nk cite ape bincek jadah nye.maka ak pun g la seremban pg smalam,cadang nk ke bengkel panel ak.baru suku perjalanan ak,tertempuh lak roadblock Jabatan Pengankutan Jalan.disebabkn keta ak tuh halal segala dan mematuhi undang2 pengangkutan jalan kat tanah melayu nie,takdela ak cuak.ak xsalah an.cool je la.satu.mse tuh rmi gak kne tahan,tp yg kne tahan tuh sumer cermin maksiat.mmg padan la.sampai turn ak!hambekkk....kne tahan ea??dan2 tuh nk tersentil pusat aku...bayiii betol!



p/kuasa : bukak bonet depan...

aku : taknakkk!!sambil jelir lidah kat penguatkuasa tuh(hahaha...ni tpu.sah2 ak bkak!)

p/kuasa :enjin dah endorse(register)?

aku : dah...(smbil ak msuk bkak dashboard amek geran keta nk bg die)

p/kuasa ; ouh..da endorse..lme dah ye pki turbo ni?

aku : nk lumbe jommm arr jgn byk bunyikk!!!!(ni pn ak tipu kau lg,sbb ak diam je)


sambil die pegang geran keta ak,die buat mini tawaf kat kancil ak.satu2 die usha.mule td enjin an?pastuh die usha pintu keta ak.

p/kuasa : byk awk ubahsuai keta nie

aku : ade ak kisah???(cm bese ni pn ak tpu lagi sbb ak jwb "mne de cik")

p/kuasa : ni pintu,bumber depan blakang,bonet dpan blakang,mcm da tukar je.



aku ; ni sumer brang kancil cik,xde potong xde ape,sye tau mne boleh,ngan mne xbole.

p/kuasa : pintu ni jepun punye kan?KAU tau tak,pntu ni xbole pakai?(eh!da kau ea??)

aku : maaf cik,pintu nih xde potong,sye da check da ngan pihak Puspakom.slagi xde potong,sye bole pakai asalkn keta nih ade rupa kancil lagi

mamat tuh da mule cam menyirap ngan ak dah mse nih,die g blakang.skodeng ekzos ak plak.ak kn rakyat malaysia yg cemerlang,op kos la ikut undang2.bunyi pun xbising.kat ctu xjmpe salah,die tawaf kali kedua,dan kali ni cas cermin ak nampak gelap dalam

p/kuasa : cermin kau ni xnampak dalam nie,salah.

aku : cermin sye tak tampal pape cik,yg gelap tuh seat.g pun keta sye dlm sumer itam.baru la rare!(yg ituh pun tipu,mmg rare die saman ak byk2 klo ak cakap camtuh)

die sambung pusing untuk kali ke 3 dan......no flat!ini mmg babii.ak da ilang sabar da mse nih

p/kuasa : no flat kau nih salah gak ni

aku : salah gak?dr td sye rse keta ni xde mslh,xde langgar undang2.ape yg salah?

p/kuasa : rapat sgt antara huruf

(wat de fuck!)

aku : abes,kndraan abg tuh,huruf rapat knapa boleh?(da abg da ak pnggil die)

p/kuasa : skang ni,ak blaja undang2 ke,kau yg blaja undang2??

aku : tak kisah la sape blaja,sye cite pasal fakta.ke nk sye ukur jugak no flat knderaan abg tuh?

p/kuasa : ak ni penguatkuasa,ak berhak saman kau.apesal no flat depan kau nih condong kebawah??nk tunjuk kat sape?

aku : ea??saman laa..sye pn nk kejar mase nih,yg ini sye ngaku sye salah..huruf rapat tuh sye xsalah(ak rse da nk tumbuk da cilake ni,pk die pki uniform je,mmg tempah tdo balai kang)

p/kuasa : kau ingt ak ni adik2 kau ke??hormat ak lagi tue dari kau!

aku : oke...ape salah saye pacikk??klo sye slh,pacik saman je la.cakap lebih t sye kurang ajar.pacik saman,nant sye bayar.

p/kuasa : ak saman kau sebab no flat depan kau ni menghalang dari pihak berkuasa untuk lihat.

aku : camtuh ok la~(sbb mmg slah ak)hehehe.

ikutkan p/kuasa tuh xla tue.30 ++ kott.da ayat die "kau ingt ak adik2 kau ke"...terang2 ak panggil die mule2 cik,then abang,mknenye klo bkn abang,pacikk la an?sebaik IQ ak lg tinggi.
last nye die xsaman ak pun,die bg ak surat PG 1.surat nih die bg ak tempoh sminggu,ubah NOMBOR FLAT ak ikut spesifikasi wan hongah die.dan bukan sebab nombor flat tuh condong kebawah.xpcaye klik gmbarun kat bwh nih.ak nk tempah besar2 stok signboard.100 meter die leh nampak no flat ak.bace la kau sampai lebamm!!(no flat tidak mengikut peraturan dan spesifikasi,jarak antara huruf 0.5 mm.~)
bkn td die nk saman ak sebab flat ak condong ke bawah tuh ke??



(usha betol2,ape beza no flat ak ngan keta dorang??same je kan JARAK ANTARA HURUF)

*pas amek surat bodo tuh,ak masuk keta,blanja SSQV.bia padannn....ade ak kisah??kecinggg!!!

4 comments:

  1. kau tepuk je dahi dye. *cbe teka sape sy? hahaha

    ReplyDelete
  2. tipah...?
    milah..?
    zainab..?
    ke suntong??ak rse nih si suntong nie...spesis ske tepuk dahi org...

    ReplyDelete
  3. ko cium jer polis tu mi, gerenti dio diam seribu bahase jer... wahhhhaaaa

    ReplyDelete
  4. haha...sye bkn gay..sye budak sweet yg mude lagi kacak..MUAAHAHAHAHAHHA

    ReplyDelete