Sunday, February 17, 2013

bagai kaca terhempas ke batu

sepanjang ak berkawan...xpenah ak curiga,ketaatan kau pada aku sebagai kawan.aku anggap kau macam adik bradik kandung ak.kite berkawan lebih dari separuh umur kite...14thun!kite da terlalu memahami antara satu sama lain...kau kenal ati budi ak,kau tau susah senang ak walau sekadar memandang dari wajah ak...sekecil mana pun semua ak luah,semua ak curah,semua ak kongsi bersama kau.xperlu nafikan...kau tau,sume orang tau betapa kite rapat dari dulu sampai sekarang...

namun sayang,cara pembawakan idup kau yg mana mampu menyusahkn idup kau dan keluarga tak pernah kau endah.sebab apa?kau ego...aku?mampu nasihat.atas sebab apa?sayangnya ak pada kau seperti ahli keluarga aku sendiri.kau buat satu benda xpernah nak mintak pendapat.sampai masa kau tersungkur,aku pula yg sedih.tapi ak xpernah pun kisah.xpernah pun mengalah dan mengeluh untuk terus bersahabat ngan kau...aku terima kau apa ada sebab ak kenal kau macam mana.

akibat perbuatan kau,ade yg menikam bukan?kau takut pada sesuatu yg kau buat.takut kesan dan akibat.sampai dengan ak yg sentiasa taat dengan kau,pun kau curiga??kau samakan aku dengan orang yg entah ape2 latar belakang die dan kau letak untuk tidak mempercayai sesiapa termasuk aku.sumpah aku sedih! kau samakan orang yg kau baru kenal dengan sedikit waktu dengan ak yg dah kau kenal sekian lama...mana akal kau sahabat?mana kepercayaan kau tentang persahabatan kite??

seperti yg dah diungkap...kau dapat satu,maka kau hilang satu.tidak ada istilah membuang.cuma ak tak boleh terima ape yg kau kata.ibarat ak adalah orang yang akan tikam kau juga suatu hari nant...aku...aku...yg kau kenal atau kau langsung xkenal siapa aku.

No comments:

Post a Comment