Saturday, September 4, 2010

kenapa saya sayang kampung saya?

jeng jeng jengg...."kenapa saya sayang kampung saya?" agak mcm iklan petronas yg budak kecik heboh cite sal umah die best..kampung abg g best la dikk...marii membaca cite abg mehh...

Quu Emastempawan atau nama kacak Mohamad Aimi Iqwan Bin Mohd Roslan,dilahirkan di Negeri Sembilan..atas katil wad bersalin Hospital Besar Seremban yg skang nmenye Hospital Tuanku Ja'afar.sebuah negeri yg berpegang ngan pujangga "BIAR MATI ANAK JANGAN MATI ADAT"..nO kOmen!tuh xpenting....sbb pe??sbb ak yg kata...hahahahaa

dibesarkan di Daerah Jelebu...(kawasan paling kering klo korang xponteng kelas Geografi,korang tau).dikawasan Petaling,bukan petaling key ell tuh,ni ber'pekan'kn Kuala Klawang.yg buat ak sayang kampung ak nih,korang datang xkan jmpe pekan Jelebu.yg ada cume pekan Kuala Klawang.search la kat facebook ke,myspace ke,friendster ke mmg xkan jmpe,sbb org gile je search "tempat" kat ctuh...HAHAHAHAAA...search kat Google pown xkn jmpe gak makngah pakngahh...!!tempat ada,pekan xde...musykill an?pelikk an?sbb tuh aku "SAYANG" kat kampung aku(mcm haremmm)

selain ituh,kt cni kedai2 bawah 10unit...maksud aku kedai baju bawah 10 unit,kedai makan pon bwh 10 unit,aksesori keta bwh 10unit,kedai runcit pongg samee,....BEST KAN??plus,kedai kat cni bukak awl kot,biasa la org beniaga...tutup pon awl.kul 8.30mlm peruncit2 tegar heboh menarik pintu kedai memasing(nk tutup).bingai kan??haa..!!stesen minyak ade 4.ttp kul 10 tepatt!yg kekal 3 kedai mkan saje.kedai masakan siam.klo nk dtg cni,lelaki yg merokok kne bli rokok byk2 cam bekalan rokok nk ptus da,yg ppuan sila bli pad kowang awl2.klo piyed ko dtg tgh mlm,menggelupur la nk tahan darah tu kua.bole tahan ke??hahahahaha.....ok xlawakk...
dari pengamatan korang yg membaca,dapatkah anda bayangkan betapa puaka nye kampung saya dimalam hari?(latar muzik hantu mengilai2)sumer kedai tutup,xde deruman enjin turbo(melainkan ak kua memekak),enjin pacik teksi,enjin bas pon xde..yg ade cume bunyik ekjos mat rempit tegar yg budget moto die laju tp hakikat takk pon...hahahaaa...!!pada perenggan ini,aku da pon menyatakan sebab "KENAPA SAYA SAYANG KAMPUNG SAYA?" bestt kan?? =(


pada yg xponteng klas Geografi mse tingkatan 3,da pon tau bahawasanya Jelebu ni tempat paling kering.kering xbermaksud panas ye anak2...yg panas key ell je...tuh pon panas dunia je..hahahaa...sambung blek,kering2 pon klo bran korang dtg cni tdo xpakai baju la.pada lelaki la...klo ppuan tido xpakai baju bahaya wehh....HAHAHAHAA...ok!ni pon xlawakk la...sangat2 sejuk waktu mlm...keliling utan ye..sgt syiokk tdoo...kampung,bese la...ni la sbb aku sayang kampung aku.sbb tuh org cni putih cam ak...cukup!ni lagi xlawak!!mmg ajak gado klo gelakk nie!!

macam kat bandar2,atau mne2 tempat kat Malaysia nih..klo ujan heboh la banjir,klo kemarau heboh xde air.kan kan kan?catu air sane cni...tempat aku takk!ujan je langsung xde air.klo kemarau,siap 3G ngan org key ell org cni wat pesta main buih antara kampung2...(aku tipuu nie)hahahaa...kemarau cni ade je air.xpayah catu2...air besepah...cehh poyo an...tp,dek kampung ak nih pelik musim ujan xde air,kemarau de air yg banyak maka "saya sayang kampung saya"...hahahaa...tuh la sbb "KENAPA SAYA SAYANG KAMPUNG SAYA'...
TIME KASIH HAI-O!!

1 comment:

  1. who is ekwan da greatSeptember 5, 2010 at 2:50 AM

    jadi saye pun sayang kampung saye walaupun saye membesar di jelebu sejak umur 12....
    sekian...
    saye juga sayang kampung saya...

    ReplyDelete