Tuesday, September 21, 2010

kualiti dari kesilapan

silap,sumer org buat silap.xde sorang pun yg bole lari dari hakikat yg bahawasanya diri die takde buat silap.maka kesilapan ituh perlu diperbetulkan agar perkara tuh takkan berulang lagi.setuju??
hidup ni senantiasa melibatkan org lain.keluarga,pasangan,kawan2 dan pelbagai lapisan masyarakat yg ada kaitan dalam kehidupan harian korang.sila susun dalam kepala hotak org2 yg penting dalam hidup kau sblum kau sambung baca ape yg akan aku tulis..time kasih HAI-O

puas suda ak betulkan,puas suda ak baiki.sabar?takkan penah ada penghujung.hanya utk tersayang.tapi bila sorang dari kesayangan tak nampak akan kualiti ak terhadap dia,sangat lah ak sedih.malah dipandangnya aku jauh lebih rendah dari tanggapan aku.dah acap kali ak bertahan,tiap kali itu jugak ak belajar erti sabar.namun satu dari tuh pun tak penah dihargai.xpenah nampak katanya....aku berubah dari segala macam hal.aku ajar diri aku jujur,ikhlas,menghormati,menghargai,dan yg paling besar adalah sabar.mungkin kawan2 je faham knapa aku ckap camni.tapi entah knapa,satu dari itu pun xpnah die nampak.hanya kesilapan yg diungkit,bukan kualiti dari kesilapan yg mana ak belajar ubah diri aku supaya silap tuh xkan aku ulangi..!

banyak soalan dlam benak hati aku skang...bodoh kah aku?adakah sumer org yg aku sayang akan buat aku camni?mreka nampak tak ape yg aku buat pada diri aku demi mereka??arghhh!!!aku mula mengesyaki stiap sorang dari mreka yg aku sayang.bimbang perkara sama berulang,ak tak sakit camni.tapiii,adil ke aku hukum org lain atas kesilapan yg lain??demnn!!semakk~

No comments:

Post a Comment